Ocak 17, 2010

Mac vs. Windows

Türkiye'de yasak karşılaştırmalı reklam yapmak. Yurtdışında ise örnekleri epey fazla. Senelerdir efsane halinde dilden dile dolaşan ama benim bir türlü izleme şerefine erişemediğim Ferrari reklamı gibi mesela... Çok zengin bir adam sabah uyanıyor yatak çarşafı, yastık kılıfı, pijaması, traş köpüğü, havlusu, iç çamaşırına kadar herşeyi Porsche amblemli. Şato gibi bir evden çıkıyor, şöförü tabi ki Porsche marka arabasını getiriyor adam gaza basıyor ibreyi de sonda görüyor ohhh mis! Mutlu mesut yoluna devam ederken bi anda yanından gürültüyle birşeyin geçtiğini farkediyor ama göremiyor. O anda ekranda "it was a Ferrari" yazısı beliriyor. Çocukluğumdan beri duyarım bu reklamı ama ne kadar arayıp tarasam da dediğim gibi bir türlü izleyemedim. - izleyen varsa yardımcı olsun lütfen lütfen lütfen:) -
Sonra bir de Mc Donald's yüzü şu arkadaşın Burger King kuyruğunda sipariş vermek için beklediği bir diğer karşılaştırmalı reklam var. Bu reklamın sloganı da "everybody loves Burger King"
Aşağıda paylaştığım video da bu tip reklam stratejisine güzel bir örnek. Çok ama çok beğendim baya da güldüm :) Videonun ismi "Broken Promises"
Mac, Windows ile bildiğiniz dalga geçiyor. Gözlüklü Windows Amca "inanın bana bu sefer farklı olacak" diyor ama geçmişe döndüğümüzde aslında her yeni işletim sistemi için aynı şeyi söylediği ortaya çıkıyor. Malum Windows her daim hatalarla dolu.
Gerçi ben de Windows kullananlardanım ama Mac bu reklamıyla takdir edilesi!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails