Ocak 17, 2010

Brownie yaptım. 6 dakikada :)

6 dakikada nasıl yaptım? tabi ki mikrodalgada. ben de gezdiğim sitelerden birinde buldum,mutlaka deneyin diyordu denedim çok sevdim. siz de deneyin siz de çok seveceksiniz :)
şöööööle yaptım:
3 yumurta ile 1.5 su bardağı şekeri çırptım. 1 su bardağı sıvı yağı ilave ettim. 1 su bardağı sütü ilave ettim. 4 yemek kaşığı kakaoyu ve 1 paket vanilyayı da ilave edip çırptıktan sonra karışımdan 2 su bardağına yakın kısmını kenara ayırdım. kalan karışıma 1.5 su bardağı unu ve 1 paket kabartma tozunu ekledim. çırptım, çırptım, çırptım. pişirme mikrodalgada olacağı için bir adet orta boy pyrex tencereyi yağladım ve hamuru içine döktüm. bizim mikrodalga watt usulü olmadığı için medium ile high arasında ayarlayıp 6 dakikada kekimi hazır hale getirdim. ( diğer mikrodalgalarda 650 watt gibi düşünün ) kekim piştikten sonra da sıcakken üzerine önceden ayırdığım karışımı boca ettim. bu sos bana yetmedi soğuduktan sonra üstüne squeeze de döktümm :)
bir tarif daha var; buna benzer bir kek hamuru hazırlanıp kahve fincanlarının içine dökülüyor, kahve fincanları da bir tencerenin içine yerleştiriliyor. tencerenin içine su eklenip fincanın içindeki kek hamuru ocakta kaynatılarak ( suyun içinde ) pişiriliyor. bu tarifi de yeni öğrendim ama henüz denemedim. Denedikten sonra beğenirsem onu da paylaşıcam mutlaka!


Bon Appetit !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails